SOLKATTER



maj, juni, juli, augusti

2012-12-25 @ 04:08:00 i Allmänt
 
Maj: Hände ingenting i maj, vad jag minns. Kämpade i skolan med nationella prov men längtade mest bara bort från allt, till friheten. Fick dock hem min balklänning och mina vita converse som varit mina älsklingar sen dess. Sedan har jag ingen aning. Klippte väl gräset och deppade som vanligt. Och just det, så gick jag på Maskinen och det var underbart och jag dog. Herbert är min älskade.
 
 
 
Juni: Tog mitt moppekort som skulle komma att användas flitigt. Träffade en barndomspojke som demolerade min
hals och försvann ur mitt liv lika snabbt som han kom. Festade och gjorde saker jag kanske ångrar nu. Firade midsommar i ett nostalgiskt Sandkärr och skinnydippade med ovälkommet besök.
 
Juli: Hittar alls inga bilder härifrån, och minns inte riktigt vad jag gjorde heller. Var nog den månaden som gick allra snabbast, när sommaren bara flöt bort i ett moln av regn och krossade drömmar. Var kanske i en husvagn, kanske full i ett dike. Kanske på en moppe, eller på en strand i Varberg. Jag var med Tobias igen och förstörde saker som inte gick att laga igen. Träffade en blyg pojke på Liseberg och skrapade upp mina knän där jag fortfarande har ärr.
 
 
 
 
 
 
Familjen ärvde en systemkamera, och jag har massvis med bilder på brunbrända ben. Hängde mer med Tobias och festade i Berghem och gjorde fler saker jag ångrar. Sena sommarnätter. Började gymnasiet och träffade min hjärtepojk som jag föll för redan första dagen. Nollningen lämnade mig med gräsfläckar på jeansen och en tjocktröja som luktade öl, cigaretter och dig.
 
Det jag minns mest av sommaren är jag och Linnea och att vi trodde att vi nästan blev stora. Till nästa sommar kommer vi tro samma sak igen.

Legg igjen en beskjed!